torsdag 24. februar 2011

Litt justeringer..

Er vell kanskje på tide å starte denne bloggingen.. ?
Har litt tid nå i helgen så da kan jeg vell sortere litt bilder og pusle litt med pcn.
Ville prøve meg på denne kranselagingen, ble ikke så veldig rund, og kanskje litt tykkere enn det jeg hadde planlagt meeen jeg pynta den me et hjemmelaga hjerte og da blir jo alt bra! ^^

Har også strikket en del, strikket en kofte til megselv i mellomjula som heter Romsdaljakke. Jeg ville selvfølgelig ikke ha de fargene som det skulle være og ikke ville jeg ha den like vid som den åpenbart kom til å bli skulle jeg strikket den etter møsteret så jeg trikset og mikset litt med god hjelp fra mamma med mønsteret. Er ikke bestandig det er så enkelt å få alt til å passe sammen når man skal endre på maskeantallet. Jeg ble iallefall strålende fornøyd med resultatet;
 Fargene er vell mer lik ranakofta tenker jeg, men
jeg liker jordfarger og er glag jeg valgte disse fargene kontra grå, gul, blå og sort.. hvilket er orginalfargene.





Skulle strikke en kofte for mamma også, mot at hun begynte på et lite prosjekt til min lille Fredrick for meg. Den har jeg ikke fått dampet enda og så gjenstår jo selvfølgelig knappene. Men mens vi sto på garnbutikken så fant jeg jo en kofte med setesdalmønsteret. Men selvfølgelig hadde de bare laget dette møsteret opp til str.8år, så her måtte jeg igjen bruke de små grå og lage min egen versjon. Det som gjorde at jeg fallt for denne koften var de feminine kantene. Hullrad rundt hele. Jeg er iallefall strålende fornøyd og ser fram til at hempene som jeg måtte bestille kommer slik at jeg kan få tatt den i bruk.







Klem Lena!

1 kommentar: